jag är så jävla förbannad!

Från SVT textTV:
moderaterna ska inte driva kravet att asylsökande ska förlora sin ersättning om de inte flyttar dit jobben finns.
- vi tycker i grund och botten att det är rätt att man får fatta sina egna beslut om var man vill bo
säger vår käre statsminister.

Jag är inte främlingsfientlig men helvete vi som redan är svenskar måste söka jobb i hela sverige,vad räknas vi som om inte vi får bestämma vart vi vill bo och förlorar ersättning om vi inte flyttar dit jobben finns?alla som kommer till det här landet och vill kallas svenskar ska också leva på samma sätt som vi andra tvingas göra!som sagt har inget emot invandrare,men jag är så anti moderaterna!!men antagligen måste de göra någonting bra när folk röstar på dem,någon som kan tala om för mig vad det är?Vet fortfarande inte vilket parti jag ska rösta på,S tycker att det är okej att höja skatterna för att säkra den sociala välfärden,men det är jag väldigt emot.Rösta blått har sedan länge inte varit ett alternativ,men det finns inte så många andra att välja på då ;(PP tycker jag inte känns helt seriöst då de inte vet om de ska samarbeta med högern eller vänstern,därför får de inte min röst.

usch vad äcklad jag blir av att höra att esc i ryssland kostar över 300 miljoner kr!kunde man inte lagt pengarna på alla föräldralösa barn som  lever där eller förbättra levnadssituationen för alla de människor som inte har det alltför bra ställt?

tyckte inte någon av låtarna i esc var speciellt bra,skulle vara arash och estlands låtar då.Norges var direkt dålig,fattar inte vad som är så bra med den att den är storfavorit?tysklands var direkt pinsam!jag skulle skämts ihjäl om den låten skulle ha representerat sverige!

hm väldigt vad jag låter anti allt,ska därför göra en trevlig lista:
1.imorgon ska vi ha varmaste vädret i landet,hoppas det håller!
2.majjes ben börjar se riktigt bra ut
3.21st century breakdown är under utnötning ;)
4.HM-kläderna borde komma den här veckan
5.jag ska snart sova,ska bli så skönt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0