confessions of a sheperd(eller något sånt :P)

i helg ska jag ta hand om göstas(min en grannes)får för han och hans fru åker till sundsvall på konfirmation.7 lamm ska matas med nappflaska morgon och,en är så pytteliten så det känns som att den kan gå sönder bara man tittar på den.

hästarna fick gå tillsammans igen efter att heidur stått en längre period i lillhagen,det var tänkt att majje skulle avlösa henne där i en vecka till att börja med men han rev sönder staket.de har stått längst bort i hagen nästan hela dagen och smaskat på de få grässtrån som letat sig fram.Sen skulle de gå tillbaka men majje vågade inte gå över ett litet dike som korsar hela hagen ungefär i mitten,ser från gården hur han kutar fram och tillbaka längs diket utan att våga gå över,så till slut fick jag gå och locka över honom.sen galopperade han hela vägen till heidur.Inte en tanke på att inte anstränga benet har man när vårkänslorna kommer :)

Kommentarer
Postat av: elopp

HAHAHA, kan tänka mig att Heidúr bara trampade på och inte tänkte på stackars fegisen är bak. ;)

2009-05-15 @ 16:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0