Vilken härlig dag!

Jag har vandrat omkring på ica idag med ett leende på läpparna, orsaken är den roliga läsningen mitt lönebesked gav. Imorgon blir jag 13 000 kr rikare och då var det bara halva vikariet, så i augusti lär det komma lite till ;)  

Jag skulle dra fram en hel pall med juice på morgonen. Inga problem tänkte jag, det ser ju så enkelt ut när Björn gör det. Tji fick jag! Efter mycket om och men fick jag palldragaren på plats och pumpade upp lastpallen så att det skulle gå att dra den till sin plats. Då upptäcker jag att jag kan dra med hela min kroppstyngd och den rubbas inte en mm! Stod och kämpade med den i flera minuter utan att lyckas. Sen kom jag på att jag kan ta en annan palldragare och då gick det bättre^^ Sen skulle jag också dra fram en massa cola och fanta. Såklart fanns det  några fantapallar framme och en sån väger typ 100 kg så jag fick först ta bort att fantaflaskor från en av pallarna för att kunna sätta den pallen ovanpå fantan som redan var framme. Sen fick jag lasta på flaskorna igen. Det fick jag göra 4 gånger så det tog ju sin lilla tid. Mina armar kändes som spaghetti sen! Annars har dagen varit rätt lugn, plockade upp varor för sista gången ( om det nu inte blir så att jag jobbar extra) eftersom jag bara har en massa kassapass på lördag.


Det finns några saker jag inte kommer sakna med ica:

- alla finnar som gnäller över att man inte kan finska
- att använda palldragarna. Det är ett helsike varje gång!
- människor som köper en massa och sedan upptäcker i kassan att de inte har råd, kul när man sedan måste plocka bort en massa varor helt i onödan
-att behöva masa sig upp halv 7 flera dagar i veckan ;)

imorgon ska till piteå, min fasters sambo fyller 60 så vi ska fara dit på kalas:) fan jag har gått omkring och trott att PDOL är nästa helg och så är det den här helgen. Kan någon förklara för mig hur jag hade tänkt vara både där och på ica samtidigt? Nästa vecka är ju kalaset,men jag tror jag hoppar den. Ingen verkar kunna fara dit (eller kan du elin?) + att både Linda och Madde jobbar, lagom kul att hänga där ensam. Hihi nog för att Andreas sa att jag kan vara med honom och hans gäng, men det är nog lite väl pinsamt :P

Nu ska jag ut med Oliver och sen ska jag basta! Imorgon blir det nog ganska sent med uppdateringen,men den kommer :P

Trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Om jag är grön nästa gång du träffar mig är det inte för att jag blivit hulken 2, utan för att jag är AVIS på din FÖRMÖGENHET från Ica. ;)

2009-07-23 @ 22:45:57
URL: http://everwarring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0