Piteå idag

Har kommit hem från Piteå för inte så länge sedan. Vi började med att prata och äta världens godaste jordgubbstårta. Sen åkte jag och Eva (min ena faster) in till stan för att shoppa lite. Om någon överväger att utforska Piteås affärer kan jag säga att det är en väldigt dum idé! Jag var på MQ, VILA, HM, Gina Tricot, Åhlens, Eurosho och Scorette och det jag fick med mig var 2 linnen, lite underkläder och en klänning. Jag dreglade visserligen över en jävligt fin klänning på MQ, men jag insåg att jag måste spara lite pengar. Annars fattar jag inte varför typ 90 % av alla klänningar måste ha volanger?! Det är oftast inte snyggt överhuvudtaget. Jag letade efter en svart tubklännning utan volanger, men helst lite rynkig om ni fattar. Hittade absolut nada :(  Underkläderna jag köpte var i alla fall grymt snygga :P Sen köpte vi mjukglass, jag tog kolasås och den var så himla god. Fattar inte att inte ett enda ställe i Ötå kan sälja sådant. Hur knäppt låter inte det?

Sen åkte vi hem och åt självgrillad kyckling, färsk potatis och någon grön gegga som var jättegod. Inger ( min andra faster) gav mig lite kläder som hon inte vill ha. Hur knäppt det än låter så var kläderna snygga, speciellt 3/4 - jeansen som var lite pösiga. Lovely! Sedan pratade vi i någon timme innan det var dags att börja dra oss hemåt. Synd att jag jobbar imorgon, jag hade absolut viljat stanna och kolla dead by april! Om de nu inte spelar imorgon, men jag tror inte att det går någon buss då så att jag kan ta mig dit efter jobbet >_<

Läste i NSD att alla sbs-lägenheter i Luleå är slut, då kommer jag ju aldrig få en studentlägenhet. Ingen annan heller vad det verkar ;( Men jag har i alla fall tur som kan bo hos Linda och Magnus även om det nu är på Hertsön. Annars kanske jag ska höra med Maarja eller Jeanette om vi inte ska dela på en 3:a. Det blir ju billigare att bo 2 i en sådan än en person i en 1:a. Nåja på något sätt kommer det lösa sig, huvudsaken är ju att jag kom in på utbildningen. Resten kommer senare...

Nu ska jag planera lite ikea-inköp. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0