jag vill bara gråta.

Surfar runt lite på pro ana-sidor Jag är så jävla tacksam att jag inte påverkas alltför mycket av pressen att vara smal,inte för att jag skulle klaga över att tappa 3 kilo,men jag blir äcklad av mig själv när höftbenen syns alltför mycket.

Tyvärr så finns det ju tjejer som tror att det är snyggt att väga under 50 kilo och ha kroppar där varenda ben syns. Jag blir helt bestört när jag läser att det finns de som tror att man kan leva på ett äpple och en jävla massa te varje dag. Verkar även som att flera stycken äter va 500 kcal per dag,vilket är mellan 60-75 % mindre än vad som rekommenderas för dagligt intag.
 
En av sidorna har en header där det står: Be good, be thin. Smalheten har ju absolut inget med att göra hur man är som person. Jag fattar inte vad det är som fått deras verklighetsuppfattning att rämna totalt. Men de här tjejerna är ju inte omedvetna om vilka riskerna med för låg vikt är(benskörhet,utebliven mens-vilket såklart kan uppfattas som ett plus men det är ju tyvärr ett normalt inslag när man är tjej, noll ork mm). Hur kan man utsätta den enda kroppen man har för sådana påfrestningar?

Men tyvärr är det väl Hollywood som är en bidragande orsak till att alla tror att man måste vara smal för att vara älskad och framgångsrik. Jag fattar inte varför inte kändisarna kan erkänna att de tränar flera timmar per dag och har stenkoll på varje kalori de stoppar i sig. "jag är bara ute med hunden" eller "jag har en snabb ämnesomsättning och kan äta vad jag vill" är vå vanliga förklaringar. Jo tjena säger jag åt det!

sanningen är den att kurvor rockar, jag skulle gärna ha större kurvor själv,men nu tränar jag ju en del så det är inte det enklaste att lägga på sig runt höfterna då :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0