snart så :)

D-day is approaching, bara fyra dagar kvar till årets bästa dag :) Kommer inte göra något speciellt på julen och visst det är trist att "bara" vara hemma med pappa och farmor (förutom obliagtorisk middag hos farbror Stig) men julen är ändå så härlig i sig, men nästa år hoppas jag att vi firar jul ett helt gäng ihop för det är det allra mysigaste!

Snart ska jag hoppa in i bastun och därefter fara och käka julbord i Kukkola, smarrigt värre! Vet inte riktigt när vi kommer hem, men jag ska försöka fixa ihop pepparkakshuset idag och kanske börja laga lite julgodis också.

Fick igår veta att min faster, hennes man, min kusin och hennes fästman (de förlovade sig nyligen) kommer och hälsar på 2:a januari vilket betyder att jag mest troligt måste fara hem igen efter att ha varit i Luleå i två dagar. Jag har egentligen inte tid eftersom jag då har fullt upp med att fixa lägenheten, skriva rapport ( idag måste jag verkligen börja på den annars får jag ju total panik) och såklart tentaplugga. Jag måste verkligen börja hårdplugga nu så att jag då eventuellt kan komma hem igen.

Idag ska jag också slösa en massa pengar på alla jäkla böcker vi behöver till de kommande kurserna, jag vägrar dock köpa boken som kostar över 800 kr! Den ska jag låna från bibblan, lite kul är det att det står att boken främst är till för sjuksköterskor. Och den handlar om invärters sjukdomar vilket gör att jag tycker att boken känns liiiiite onödig. Sen har vi en annan bok som kostar över 600 men den handlar om smärta och smärtbehandling så den kommer säket bli användbar även i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0