julafton :)

Trevlig dag som det brukar den här årstiden ;) Började dagen med att leta de sista julklapparna samtidigt som jag själv köpte en blender för presentkortet från pappa. Hade hoppats på att de skulle ha en från OBH nordica:s chilli-serie, men man kan ju inte få allt. Nu kommer jag i alla fall kunna göra grymma smoothies! Sen kollade jag såklart Kalle Anka och hans vänner. Resten av kvällen har spenderats först hos Stig med en massa smarrig mat och sen kom Elin med familj förbi för julfika. Måste säga att jag är så glad över mina klappar, även om jag inte behövde några ( hatar när folk säger så, men såklart gör jag det ändå själv). Tyvärr är jag våldsamt trött nu så det kommer nog inte hända så mycket mer här ikväll, ska nörda lite serier på datan. Nu har jag fått en lite nyare TV :D så nu kan vi kolla på dvd-filmer. Visserligen tror jag att det "bara" är en 26" men den ska visst ha grym bild så jag klagar inte.

Idag kom jag på den smarta idén att Grapes som bor här i Luppio har kvar en av sina hästar, men de måste ha bort den för att ett av barnen är allergisk. Så då ska jag fråga om jag får låna pållen så att Majje får en kompis igen. Hoppas verkligen att jag får det! Håller tummar och tår för det!

Jag har en galen hund, så är det bara. Han kommer varje morgonen dundrandes som en elefant och skäller för att jag ska öppna dörren om inte pappa släpper in honom. Försöker man då gömma sig under täcket börjar han slita bort det och då sätter jag kudden över huvudet, men han kör bara in nosen som en bulldozer och börjar slicka mig i ansiktet. Eller så krafsar han på huvudet vilket inte är skönt! Så en effektib väckarklocka är han!

Imorgon väntare en skön sovmorgon och sen en massa fixande med djuren och förhoppningsvis lite träning också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0