mythbusters

Kollade nyss på det programmet för första gången, faktisk väldigt intressant. Om man är så nördig som jag är ;) För er som inte vet så försöker de komma fram till om vissa myter är sanna eller inte. Idag förösökte de rekonstruera Arkimedes ångdrivna kanon, vilket de lyckades med. Sen hade en person i teamet hört av sin mamma att frukostflingor för barn ( de som är sockrade till tusen) innehåller mindre näring än kartongen de kommer i. Det visade sig inte stämma. Vilket kanske inte är så förvånande men tanke på att kartong är gjort av trä och det är ju inget vi direkt kan leva på.

Nu slötittar jag på lite olika program på TV. Kollar väldigt lite TV nuförtiden, men det är ju bara skitprogram för det mesta :/ det finns i alla fall något bra med hösten och det är att alla serier och bra program återvänder till rutan :) Sen ska jag läsa breaking dawn, det går lite segt med den boken.

Jag älskar tjuvlyssnat-böckerna och alldeles nyss hittade jag deras blogg. Jag vrider mig av skratt!
http://www.tjuvlyssnat.se/


Saxat från tjuvlyssnat.se :

Två killar sitter och diskuterar sin utbildning
Kille 1: jag gick natur på gymnasiet för att det var en bred utbildning, sen går jag civilingejör på universitetet för att det ger mig en bra grund. Sen säger de på radio att arbetsmarknaden ropar efter spetskompetens. Det är då man sitter där, 30 år gammal och tänker att "va fan jag borde ha El från början..."

Dagens sanning!



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Haha.. först nu? :P Jag har haft deras blogg på bloggkoll i säkert fyra månader ;)

2009-08-06 @ 23:25:44
URL: http://www.icespider.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0